Thursday, February 27, 2020

HARI INI 

SAYYIDUL AYYAM seterusnya


Semalam...

Aku tak tau apa yang aku buat malam tadi... Aku keluar tanpa ada hala tuju... Main jalan je... Seperti hilang arah kejap.. Dia call msg wassap aku... Aku buat tak tau je... Aku cai die kata aku kat sini kat situ... Sebenarnya aku hilang fokus tak tau nak pegi mana lagi...aku malas dah nak pikir pasal badan aki yang sakit ni lagi... Sebab apa.. Sbab kalau aku pikir lagi aku sakit... Betul cakap 'kawan'aku...yang aku ni sebenarnya lembik tak pandai nak melawan... Cuba la melawan... Bukan untuk sesiapa pun untuk dia juga.. Haaaa... Semalam aku kene serangan terbaru la... Satu badan aku rasa mencucuk cucuk tau.... Bisanya... Lagi aku sentuh lagi  sakit tau... Back from the top... Semalam aku pegi pusing satu kawasan ni... Aku jumpa orang ni kejap orang tu kejap... Sampai aku dah tak tau nak jumpa sesiapa lagi... Semua nya cam dah takde makna lagi buatku... Aduuuhhh... Sakit lagi ni... Aku tahan... Kalau korang yang baca ni... Mesti korang cakap 'buat apa dilayan sakit tu'... Ya mmg aku tak layan tapi... Hmmmmm... Kalau korang nak tau aku nak ulas isu semasa sekarang... Tapi aku keliru... Camne nak mulakan... Aku mula jadi benci dgn kebiasaan... Walaupun aku ni takde addictive habit tapi aku mula tak suka pada apa yang aku lakukn... Mungkin akan datang... Ianya akan menganggu kerja harian aku... Oh tidak!!!!  Aku mula hilang akal.... Aku mula tak ingat nama orang.... Haih.... Hari ni aku malas nak cter panjang... Nanti aku sambung lagi ye... Sbab ada perkara yang akan aku ceritakan...


Kalian akan tahu...


Salam persaudaraan
ARADOQX

Wednesday, February 26, 2020

HARI YANG SAMA WAKTU BERBEZA



 SOMEBODY THAT I USED TO KNOW


aku tengah mengigil nak menulis ni kenapa ye?....mungkin apa yang akan aku taip ni akan menganggu aku sendiri kan..(agak aku la)...sebenarnya apa yang kau nak dari aku  hah?kau mari sini jumpa aku boleh tak?senang aku nak settle dengan kau...hari hari aku makin kelam kau tau...aku seperti dah nampak cahaya yang mendatang lagi...dah la cukup la menganggu hidup aku...aku juga ingin hidup macam orang lain...woi...fuck get the hell out of my life...kalau la aku dapat jumpa kau apa agaknya akan berlaku ye....senang je ...kalau tak aku off,kau yang off...you know what i mean...bukan aku nak tunjuk kuat la....tapi apa yang terjadi ni mengajar aku untuk menjadi seorang pembenci pendendam pemarah pemaki pencarut pelancau lagi pun aku tak tau....masih mengigil tangan aku ni...(parkison agaknya hahahaa)...hari ni mungkin kau boleh senyum dengan apa yang terjadi dengan diri aku ni...tapi kau mesti mau ingat ...langit tak selalu cerah...



ALASAN LAGI



aku tau aku bukan manusia yang sempurna untuk dijadikan idola ...tapi aku cuma mahu jadi yang terbaik buat yang tersayang...aku nak kau tau yang aku bukan manusia yang baik....aku sering juga buat silap...aku mengakui silap aku sebab perkara ni berlaku...aku sering tiada bersama kau...tapi percaya la ...aku sangat sayangkan kau....aku taip ni pun bukan aku pikir apa yang aku nak luah ...aku main tulis je,sebab apa otak dengan hati dh kosong sekosongnya,.uhuk uhuk...aku batuk lagi..masih keluar rambut la...apa plak maksudnya ye?....



kalian akan tahu



salam persaudaraan
ARADOQX
HARI BERIKUTNYA


DAH TERLAMBAT.....



aku rasa hari ni sangat down....mungkin disebabkan apa yang terjadi terhadap diri aku sekarang..
aku dah tak larat la nak hadapi bende ni...betul apa yang kau cakap ...'KAU KENE KUAT '...tapi bila aku cuba untuk melawan ...hmmmmmm...fuck aku kene game lagi....bukan aku nak amik tindakan,cuma aku inginnak diri aku sebelum ni...aku dah tak kuat la sial....betul ...entiti cakap pkau perlu lari ...tapi buat apa  nak ikut cakap dia...aku adalah aku ....i feel like no one care about me anymore...their just wanna meke them lough only...this is the time to me take a step to move from all that shit..i'm not okay dear....i try to show to everyone that i'm ok...but the truth is i'm lonely....


JANGAN BUAT ...


dah berapa kali ye...nak marah dah takde perasaan marah lagi ...nak membenci ...perasaan benci tak pernah wujud pun ,ntah apa yang akau perluka lagi ....mungkin kalau aku bagi tau kat semua orang apa yang aku alami ni mungkin mereka akan gelakje....sebab apa ...seperti orang gila yang mengaku waras....haahahahahahahah ....buat masa sekrang kat sini je la yang aku boleh berkongsi....menjijikan perangai aku ni kan,tak pernah puas dengan apa yang aku dapat,,,,rock n oi


kene game.....kalian akan paham 



salam persaudaraan
aradoqx 

Tuesday, February 25, 2020

RABU


BEBAS TAK HOI?


semakin hari semakin teruk ...semalam ok sikit sebeblah petang...tapi lepas masuk pukul 10 malam arghhhhh sakitnya badan aku...nak baring tak boleh....kejap  kejap hilang fokus....kekadang aku dengar suara orang panggil aku...tapi aku tak dapat menoleh sebab aku terkeluru akan panggilan tu.apa nak jadi dengan aku ni...semakin hari semakin banyak orang tegur dengan perubahan aku...hari ni perasaan aku ntah tak tau aku nak cakap camne ....coroius je....kat sape aku nak berkongsi apa yang aku alami ni....?



MERDEKA KE?


selagi aku masih bernyawa ni...aku cuba untuk bertahan,bukan untuk aku dah...tapi untuk bebudak tu....ramai masih belum kenal aku lagi aku ni bukan sesapa pun ...tak perlu dipedulikan...aku ni manusia biasa je la sial....tak payah nak hantar macam macam kat aku ...aku sakit la...aku tak tahan...jangan la buat aku camni....aku lemah la...(bukan macam sajat tau)...


pfuondigbwoodvwnownrgfcvjp'fbonfpsncmncsmmjvnurhni2ui12-_*!#*#!_#**E_#*
ni mungkin perkataan yang boleh discribe apa yang berlaku kat aku sekarang....kalau kau nak ...kau jumpa aku...pasti akan aku habiskan kau secara total la sial....nak aku carut bukan aku dapat kurangkan sakit aku pun la....



salam persaudaraan 
ARADOQX.



Sunday, February 23, 2020

Senayan



hari ni aku lagi


aku hidup lagi hari ni..aku masih lagi sakit diseluruh tubuh ku..tak tertahan lagi...aku lihat sekeliling semakin kabur..apa yang jadi kat aku sebenarnya ni...lemah nya semangat ku untuk menghadapi hari hari yang mendatang....aritu aku dibawa pergi berubat ...alangkah terkejutnya aku ..aku diberitahu yang aku di sihir...apa salah aku buat...apa yang aku buat sampai orang membenci aku..bukan niat aku untuk menyalahkan sesiapa ...tapi kalau aku bersalah maafkan aku ...aku ni mmg nampak tough :)..tapi hakikatnya aku tak kuat nak hadapi cabaran ni...'dia' nak aku mati ...supaya 'dia'dapat ambil alih tempat aku.


gagahkan diri

aku cuba untuk tidak memikirkan perkara ni tapi semakin aku cuba avoid semakin ia meyerang...sakitnya Tuhan saja thau....lemah segala angota.sampai bila ni...nak aku meraung nampak macam aku lemah,nak aku menahan nampak macam aku takut..abistu apa akau patut buat...bgtau la...aku diganggu hampir setiap malam dengan kesakitan yang amat perit...sakit yang tak berparut,luka yang tak berdarah..cuma yang aku boleh buat sekarang aku gagahkan diri aku ni untuk orang yang aku sayang...kalau nak diceritakan pasal semangat..hmmmmmg dah takde semangat dah...hilang jauh...




salam persaudaraan
ARADOQX

Thursday, February 20, 2020

HARI NI ...sayidul ayyam


masih aku mampu bernafas lagi..aku cuba untuk tidak memikirkan apa ayang terjadi pada diri aku ni.aku teruskan kehidupan seperti biasa,dan cuba avoid memikirkan apa yang berlaku..selama ni aku rasa,aku banyak beralah pada setiap perkara perlu ke aku ubah cara aku ni ..dari berdiam diri kepada menyerang.ye memang aku mengalami kemurungan sekarang ,tapi bukan aku yang nak kemurungan tu datang.tanpa kau sedar aku dah melukai banyak pihak..ahhh aku peduli apa ..ade ke diorang pikir hati dan perasaan aku ,,,


DAH LA MANGKUK!!!


seharian aku termenung semalam memikrkan apa yang akan terjadi dimasa akan datang.sangat lemah badan ni asyik menelan keperitan penderitaan ..sudah la kau boleh atasi masalah ini,,,ye memang akuu boleh tapi hmmm..semakin aku cuba melawan semakin dia datang mendekat...Lancau la...ada orang nak aku MATI ....


BERSEDIA


if this thing happen again...you'll not know your soul partner again.because why?he's already die long time ago...
percaya la perkara ni dah lama terjadi pada diri aku,,,cuma aku yang terkadang alpa ianya semakin meruncing..



salam persaudaraan
aradoqx

Wednesday, February 12, 2020

assalamualikum

KETIDAKADILAN

Perkara pertama yang akan dilakukan manusia setiap hari adalah MAKAN,mungkin ada yang setuju dan tak setuju dengan aku.Tapi aku tak peduli dengan apa yang akan dikatakan oleh semua orang.Bukan pasal makan yang aku maksudkan tapi pasal ketidak puasan hati manusia itu sendri.selama mana yang manusia mampu bertahan dengan sikap begini "bertahan atau menyerang"sampai bila akan berlaku.FUCk YOU...itu yang terpacul dari aku...


KEBERSAMAAN


nilai jiwa manusia sukar dijangka 


jangkaan yang biasa dijangkau luar kebiasaan .nilai kemausiaan hilang dari dalam hati nurani seorang insan.perasaan melonjak amarah disemarak.hadir kwujudan lain untuk menemani jiwa yang kosong .harga diri seperti sudah hilang.hilang bersama kebersamaan yang dilaungkan..(HIDUP HIDUP HANCUR HANCUR)titik noktah yang sukar ditemui ..hanya magikal yang dinanti .logikal akal tak lagi diertikan.


BANGSAT


selagi rasa ketidakpuasan hati masih ada selagi itu jiwa yang kosong takkan terisi .sudah acap kali keterangan diberi pemahaman dilakari lisan dituturi..paham sudah sudah la..


salam persaudaraan
aradoqx


KESAKITAN


kesakitan masih melanda...tak terpikir sakit camne rasanya..mana punca datang tak tau ..apa yang dialami tak tertangung lagi..mungkin ini yang patut aku rasa disebabkan keteralpaan aku pada yang Hakiki.terkadang aku terpikir juga yang aku ni bkn baik sangat pun,tapi dapat ke aku menilai diri aku sendiri.hmmm dah hampir lima hari keadaan ini berlarutan,asal petang je badan ni tersa berat sangat ...(awak tu bkn ringan pun :))..rasa tak bermaya sampai nak bercakap pun tak mampu..letih macam bina bangunan 10 tingkat..pheww.


ADAKAH


adakah ini petanda yang badan ini semakin usang..pandangan aku pada orang sekeliling juga lain sekarang,seperti ada yang menyelubungi perasaan ini...
tak dapat nak teruskan buat masa sekrang...nak rehat jap...
sakit sangat...



salam persaudaraan
aradoqx



Tuesday, February 11, 2020

satu manusia dua watak



kejadian terjadi apabila perasaan menjadi tak menentu..selalunya seperti ada watak yang menguasai diri..ada kalanya baik dan sebaliknya..komunti lain menganggap perkara ni sangat aneh..tapi pada yang mengalami adalah sangat biasa...


mencabar diri


rasa diri tak dihargai dan dipedulikan orang sekeliling.rasa diancam oleh sesuatu yang tak pernah wujud.rasa sedih rasa gembira rasa dendam.semuanya tak betul.mencari maksud untuk hidup,mencri makna kejadian.

segalanya terhenti


dimana titik henti tak pernah ditemui..walaupun bende tu ada je,pasangan,keluarga,kawankawan dan masyarakat tak pernah diendahkan.rasa samapai bila bende ni akan terus berlaku,walaupun diri sendri tau pa yang perlu dibuat.tak pernah nak mengambil peduli nasihat orang lain.


pengakhiran,


rasa diri tak dihargai ..rasa keseorangan ..rasa ditinggalkan..tak perlu lakukan perkara yang bukan bukan .hanya perlu tau bila nak berhenti dari jadi oranga lain untuk mendapat perhatian pihak lain..



salam persaudaraan 
aradoqx

Monday, February 10, 2020

Terlalu lama aku tak membicara disini






mengapa senyap je... bukan aku malas nak menaip tapi, aku terlalu letih la utk memikir apa yang perlu di taip.selalunya aku akan mempunyai rasa nak menuliis tapi sekarang aku rasa boring...segalanya macam tak best...semua nak melakukan sesuatu yang boleh mendapat perhatian.sampai bila semua ini akan berlaku.ada orang cakap kat aku ,"hey kau cam dah lain je?"aku cakap balik kat dia aku masih cam biasa..takde apa yang berubah...aku masih lagi aradoqx yang dulu..



sebenarnya terkadang aku hilang punca...


punca dimana perlu aku mulakan segala perubahan..disuatu masa nanti akan ada orang yang merindui aku,tapi buat masa ni aku perlu habiskan apa yang aku mulakan...telalu jauh aku tinggalkan kehidupan aku sekarang .. susah aku nak kembali ke masa lalu..tapi aku akan cuba utk menjadi aradoqx yang baru...alaaa macam Malaysia baru tu...uweekk.




tolak penipuan pengkhianatan 


salam persaudaraan 
aradoqx

AHADDUN. getting worse....  Tak tertanggung dah rasanya.. Aku dah janji kan tak nak menyusahkan sesiapa lagi,tapi...hmmm.. Lahanat tu dtg la...