Friday, April 17, 2020

ASSALAMUALAIKUM KALIAN


TAKE IT AWAY

adakah aku baru sedar apa yang terjadi pada dunia sekarang ni bukan kebetulan sebenarnya...ianya terjadi adalah ketentuaNYA....hendak atau tak hendak kita sebagai hamba kepada yang MAHA KEKAL kene terima apa yang berlaku ni...bukan aku menulis ni nak menyalahkan takdir yang telah tertulis tapi aku baru sedar yang aku bukan hidup berseorangan di muka bumi ni...keliling aku lihat semuanya memikirkan cara mengatasi tapi mereka juga lupa yang bumi ini ada penciptanya...bagaimana nak mendapatkan kepastian dari soalan yang diberikan tu yang perlu difikirkan bukan nak menyalahkan sesama sendiri ...aku terasa sangat kerdil apabila aku ketahui semua persoalan yang diberikan ada jawapan di setiap inci bumi yang dicipta MAHA KEKAL....nikmat mana lagi manusia mahu dustakan...

BRING IT ON

ada satu kisah dimana ada satu orang manusia yang berusia menyatakan dia mendapatkan rawatan dihosptal dan dia mendapat rawatan alat bantuan pernafasan hanya satu hari sahaja dia dia dicaj sehingga ratusan ringgit ,dia terfikir jika hanya menggunakan alat bantuan  hanya sehari tu dia dkenakan caj ratusan ringgit...bagaimana pula yang dia menyedut oksigen dengan hidung msuk melalui saluran pernafasan sehingga paru paru dan dikeluarkan semula menjadi karbon monosikda secara semula jadi dari kecil sehingga sekarang tanpa dikenakan sebarang bayarn pun....ini adalah contoh pesoalan yang diberikan MAHA BERKUASA pada kita makhluk ciptaan NYA ...berkuasa pada setiap dan sesuatu tanpa ada yang tertinggal pun...
aku tiada niat nak menjadi ustaz atau mufti untuk mengulas panjang perkara ni...tapi aku sedar aku hanya manusia yang tak punya apa apa  pun ..tak perlu pun aku nak berbangga dengan diri aku sendiri pun.....



salam persaudaraan 
ARADOQX

Tuesday, April 7, 2020

assalamualaikum semua sahabat ....


disini aku ingin nyatakan yang aku takkan bercerita lagi tentang apa yang berlaku pada aku lagi...bagi aku cukup la apa yang terjadi pada diri aku ni suatu kenangan bagi diri aku sendiri...aku malas nak pikir lagi dah,semuanya hanya akan menyakitkan aku lagi...aku dah cukup tersiksa ,,,sepertinya aku dah tak mau hidup lagi....ya mmg aku gila sbab tulis camni...aku memamng dah tak boleh berfikir secara rasional lagi dah...maafkan la aku jika aku buat kalian terbeban dengan aku ya.....


jika sebelom ni aku pernah bilang yang aku akan counterback apa yang terjadi pada diri aku kan....ahhh setelah aku perhalusi tiada keperluan aku lakukan seperti tu......tahap depression aku semakin hari semakin meningkat sebenarnya,,,aku tak rasa lagi dah penyakit mental ini membebankan aku lagi ,kerana aku rasa kekadang aku bukan dalam dunia aku lagi....spertinya aku mahu menulis perkara tersirat diantara kita supaya maksud terlerai diakhir nanti...segala benda tajam aku lihat alat permainan saja....adakah ini yang dikatakan...hmmmm


aku akan jumpa kalian di masa yang lain nanti ya....


seikhlasnya aku menyayangi kalian semua....


salam persaudaraan


ARADOQX

Saturday, March 14, 2020

AHADDUN.


getting worse.... 

Tak tertanggung dah rasanya.. Aku dah janji kan tak nak menyusahkan sesiapa lagi,tapi...hmmm.. Lahanat tu dtg lagi... Kali ni dia berani menjadi diri aku utk berinteraksi dengan dia... Hisshhh... Aku rasa dak tertahan la woi... Sakit la lahanat.. Aku da tak larat... Camne nak cakap lagi pun tak tau dah... Batuk rasa macam ada pasir yang keluar dari mulut.. Aku lemah la... Kekadang aku terfikir... Camne kalau aku tewas dalam pertarungan ni... Aku rasa makin tak kuat dah... Hampir setiap malam aku menahan sakit... Aku pernah terdengar kisah dimana, patient lebih kurang macam aku ni... Mati akibat serangan berterusan... Woi lahanat satu je aku nak bgtau ni... Aku takkan bg dia kat kau la... Walaupun aku mati, tetap akan pertahan kubu yang bina.
Ahhhhhb aku tak takut dengan serangan kau... Kau gunalah  sebagus mana pun aku tak peduli... Aku akan hadap.... Kalau aku tewas... Kau akan terus hadapi aku..... Hahahahahag

Sialan lahanat


Salam persaudaraan
Aradoqx

Friday, March 13, 2020

SEMACAM TAK PERCAYA


laaaaaaa


aku tak tau dah nak cakap apa lagi.....aku makin teruk ke makin ok ke ....orang lain boleh nilaikan...aku tak dapat discribe apa yang jadi kat diri aku ni.....selera makan aku makin perlahan sebenarnya...aku mudah shaking sekarang,daya tahan sejuk aku pun dah hilang....kekadang tangan aku genggam nasi pun tak mampu....oh mengapakah ini terjadi pada aku...hmmmmm,nak menangis pun ada....aku selalu ni la balasan yang patut aku terima dari perbuatan aku yang dulu dulu....tangan aku yang menaip sekarang ni shaking ....kelakar kan....kalau boleh aku tak nak kongsi kat sini....tapi dengan perkongsian aku kat sini je la yang boleh reduce kekusutan yang aku alami...hmmm....aku takde sesiapa yang boleh aku berkongsi cerita....kalau la kesudahan aku begini aku redha...aku janji takkan aku susahkan sesiapa pun....tu janji aku....aku takkan berdendam dgn sesiapa ...korang semua aku sayang ...aku tak pernah benci...apa yang belaku kat diri aku ni aku tak peduli....sekiranya aku dah tak mencoret lagi disini ....mungkin aku tgh sakit ye....tak terdaya dah pemikiran aku ni....mungkin ada yang anggap aku tak patut berkongsi disini...biar aku jelaskan...aku terpaksa menulis kat sini...baru aku boleh kurangkan sakit aku...ye memang aku lemah,aku tak kuat lagi semacam dulu lagi...mungkin juga orang akan tanya apa punca jadi camni?...bagi aku tak perlu aku jelaskan punca ...tapi cukup sekadar korang semua tau apa yang aku alami je....bukan aku nak berahsia,tetapi aku tak mau menyalahkan sesiapa....biarkan rembulan menyaksikan aku seiap malam....pada orang yang ehem ehem kan aku tu...teruskan la ye...selagi masih ada daya diri aku ni ,aku akan tetap bertahan...tapi jika aku tewas aku redha....semacam tak percaya sebenarnya apa yang  aku alami ni.....selagi  nyawa masih di badan



salam persaudaraan
aradoqx 
ADUHAI.....


sobutun.


haiiiisshhh....semakin teruk rasanya aku ni....dah semakin terbongkar rasanya segala rahsia ....apa lagi yang au sorokkan dari aku ye....aku dah penat la jadi private investitagator....hahahahah..dah macam bangang plak aku rasa diri ku ni....kat sapa lagi aku perlu mengadu ni....takde sapa dah...semua orang aku dah tak percaya....penyakit aku ni bertambah buruk rasanya ....aku tau siapa aku...aku manusia yang takde nilai diatas muka bumi ni...patut tak aku melarikan diri dari segala masalah ni...kalau la aku mengadu apa yang aku alami ni pada orang lain....apa tanggapan mereka pada aku....mesti mereka cakap aku gila,,,,hahahahahahaa....aku memang dah gila la...aku dah tak boleh berfikiran secara waras lagi....selalu melakukan perkara yang tak menggunakan otak ....hanya buat jee....aku terpaksa hadap dua sakit setiap hari....haaaaahahahahahaha..


dua sakit??

ye memamng aku alaminya...kau mana tau...yang alaminya aku bukan kau...woi ,sakit tau....selalunya aku cakap aku ok.... sebab aku taknak menyusahkan korang lagi...bukan aku taknak jadi sihat macam dulu,,,,,tapi ,,,,kau repair diri kau dulu sebelum aku la...diri aku ni bukan diri aku yang korang kenal dulu lagi dah.....manusia yang menaip ni dah menjadi orang lain dah....hahahahahahah....then you will ask....where the real aradoqx is?,and the answer is he's dead la   
.hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah




please stand up


salam persaudaraan 
Aradoqx

Thursday, March 12, 2020

Thirty Seconds To Mars - Closer To The Edge

CHANGE THAT PART.....



I see you lie next to me
With words I thought I'd never speak Awake and unafraid Asleep or dead

when the time stop
you will be missed that time
is to late to remember
no one can turn the clock back
is just only you
to fix the sitiuation




salam persaudaran
aradoqx

ASSALAMUALAIKUM KALIAN TAKE IT AWAY adakah aku baru sedar apa yang terjadi pada dunia sekarang ni bukan kebetulan sebenarnya...ianya te...