Posts

Showing posts from April, 2011

Estrella - Ternyata

Image
relax kejap
layan lagu ni dulu

Dato seri Hishamuddin dan Dato seri Shafie Apdal turut bersama YAB PM di Terengganu

Image
salam persaudaraan
aradoqx

YAB PM beramah mesra dengan rakyat Terengganu

Image
pemimpin berjiwa rakyat.


salam persaudaraan
aradoqx

Tazkirah MB Negeri Sembilan Untuk ADUN PKR

Image

The Beatles - Help

Image

JANGAN AJAR KAMI

Image
Kami masyrakat melayu tak penah nak bersifat perkauman dan jangan cuba menuduh kami bersifat perkauman terhadap bangsa lain.kami tahu negara ini berbilang kaumdan kami juga tahu kami bukan satu bangsa yang besar.setiap apa yang dituturkan kami kami akan pikir dahulu demi menjaga hati dan hak orang melayu.kami bangsa yang tahu adab dan sopan yang kami warisi dari nenek moyang kami.kami bukan racist seperti yang dikatakan oleh parti yang dominan menjaga hak masyrakat cina.kami cuba beralah dalam banyak hal dengan bangsa lain.mungkin ade dari kalangan kami yang sanggup mejual bangsa kami kepada orang luar tapi kami orang MELAYU akan terus pertahankan hak yang telah dipersetujui oleh semua bangsa suatu masa dahulu(perlembagaan)kami tak mahu perkara lama berulang lagi.cukuplah dengan permainan politik perkauman yang kamu mainkan selama ini kerana kamu juga yang akan menyesal.'luka lama jangan dilukakan lagi".sekarang seperti kamu ingin mengajar kami sesuatu yang kami tak mahu tahu…

Duke of UMNO: Terkini..!!! Mesti baca..!!! PAS bakal ceraikan PKR dan DAP, tak rela di”jubor”kan lagi..???

1 melayu 1 bumiputera

ape lagi

Image
dalam isu video yang hangat masa kini polis telah mensabitkan kesalahan terhadap penyebar video tersebut walhal video itu tak tersebar pon cuma mungkin terbocor atas kesilapan teknikal sesetengah pihak,kalau la tersebar dah semestinya dah ade dvd punya atau dah masuk dalam mana mana laman web lucah.orang yang disabitkan kesalahn tersebut sendiri menyatakan telah bahawa mereka telah pon menyerahkan segala salinan dan asal video tersebut termasuk jam omega yang disebut sebutkan sekarang.bagi aku apa yang mereka buat tu amat tepat walau pun kita duduk dalam negara Islam tapi kita kena paham kenapa dan mengapa meraka berbuat demikian.mereka dalam sidang media mereka sendiri menyatakan mengapa perlu orang yang bermoral rendah seperti ini patut di labelkan sebagai perdana menteri dan pemimpin sebuah negara Islam.jika kita pandang kebelakang kembali video2 lucah yang melibatkan orang ternama ade ke mereka yang menyebarkan di ambil tindakan,kita lihat saja video melibatkan pemimpin dari sebua…

DEADLINE PHOTO SCENE 3(without edit)

Image
photoghraper:aradoqx

sehati

setelah apa yang berlaku sekeliaran waktu ini baru ku paham apa yang dinamakan dunia....
mencari apa yang dinamakan nikmat dunia..
nikmat sementara untuk hamba NYA...
menguji hamba NYA supaya tak leka di pentas dunia...
habuan di dunia yang bersifat sementara tak pernah lekang di igauan manusia...
leka seketika hanyut terus dibuai nafsu...
kekadang kita terlupa nikmat di sana...
yang di janjikan NYA pada kita...
apa yang kita perlukan lagi dalam dunia ini..
semuanya telah tak bererti lagi...
hanya jalan MU ku lalui...
kehadiran nur MU di dalam kegelapan ku ini..



salam persaudaraan
aradoqx

DEADLINE PHOTO SCENE 2

Image
photographer                :ENCIK SHAHRIZAL
photographer and editor:ARADOQ x

sejahtera semua

keputusan rasmi penuh telah diketahui
BN-55 kerusi
DAP-12 kerusi
PKR-3 kerusi
PAS-0 kerusi
SNAP-0 kerusi
PCM-0 kerusi
BEBAS-1 kerusi

peratusan keluar mengundi-70%

rakyat sarawak masih mahukan BN memerintah kerana mereka tidak mahu memperjudikan nasib mereka pada parti pembangkang.aku cukup teruja dengan keputusan ini.kali ni juga menyaksikan kerusi yang ditandingi PAS semua kalah menunjukkan orang sarawak menolak parti yang memecah belahkan umat Islam.PCM juga kalah di semua kerusi yang ditandingi walaupun parti ni parti baru rakyat sarawak tetap menolak mereka,parti yang presidenya suka lompat parti.SNAP parti pembankang utama di sarawak kalah teruk kali ni semua kerusi kalah menunjukkan parti ini dah tak relevan sebagai pembangkang.BEBAS berjaya memenangi satu kerusi mungkin parti parti yang dominan tak diterima disitu.PKR hanya menang 3 kerusi saje ape kene agaknye kan....setelah segala fitnah dibongkar setelah rahsia diceritakan orang sarawak menolak parti yang hanya pandai menyeb…

NANTIKAN

natikan ulasan dari aku tentang keputusan PRN Sarawak.aku dah tahu sedikit sebanyak keputusannya..

parah 2...

seperti yang dijanji kan aku kembali untuk artikel baru dengan penganalisis politik DR Jeniri Amir mengenai pilihan raya sarawak.
beliau mengakui budaya berkempen pembanknag di sarawak kali ni agak agresif dan menjejaskan rakyat sarawak.beliau menyatakan pengundi disarawak akan menolak pembangkang kerana rakyat sarawak tak mudah tertipu dengan janji manis pembangkang.kajian beliau juga mendapati rakyat sarawak mahukan pembangunan berterusan oleh kerajaan negeri dan pusat.beliau juga amat menyokong NKRA yang di ilhamkan oleh YAB PM untuk rakyat sarawak dan seluruh Malaysia.kajian menyeluruh beliau mendapati lebih dari 70% rakyat mahukan kerajaan yang sedia ada terus berkuasa.menyokong penuh dasar "transformasi"yang dibawa kerajaan selama ini semakin nampak hasilnya dan dapat dinikmati seluruh rakyat.dasar "change"yang dibawa pembangkang hanya retorik semata dan lebih kepada pandangan peribadi sahaja.80% rakyat sarawak menyokong penuh YAB PM dan kepimpinan kerajaan.k…

holaa..

setelah lebih dua minggu angin pilihanraya di sarawak bertiup kencang aku rasa pilihan raya kali ni amat berbeza dari pilihan raya yang lepas lepas dimana, semua parti bertanding berlumba lumba memancing undi segala macam janji di katakan.pilihan raya kali ni juga agak berbeza kerana menyaksikkan perubahan tampuk pimpinan negeri di sarawak.pilihan raya kali ni juga aku lihat parti pembangkang di sarawak tidak bersatu dalam pembahagian kerusi yang ingin di tandingi.kita lihat saja pembahagian kerusi antara parti pembangkang kelam kabut dan banyak perbincangan dilakukan tapi hanya jalan buntu yang ditemui.manifesto pembangkang yang dilancarkan baru baru ni juga amat mengelirukan kerana sistem negara kebajikan yang dibanggakan oleh pemimpin pemimpin pembangkang itu sebenarnya telah lama dijalankan oleh kerajaan pusat.seperti mereka ini mencedok idea idea dan menokok tambah apa yang ada hanya untuk menggula gulakan rakyat.aku akan kembali dengan kajian yang lain dalam edisi akan datang...

'Kamilah Datuk T' Misteri Datuk T Terjawab-Trio Rahim Thamby Chik, Shazr...

Image
maaf la mungkin aku paling yang paling tak updating.tapi tujuan aku upload sidang media ni kerana aku amat tertarik dengan sikap gentle datuk T ni...sedangkan mangkuk yang terkinja kinja tu tak berani nak buat ape ape dengan datuk T ni...Tan sri Rahim ade menyatakan supaya anwar al depanbelakangi supaya berdepan dengan dia jika rasa tak puas hati....kalau ikutkan hati aku nak jugak aku upload video baeekkk tu...tapi atas sebab sebab tertentu aku tak dapat buat demikian..

parah..

baru sebentar tadi aku tengok rancangan soal jawab di tv3.pada episod kali ni pengacara menemuramah seorang calon (N.8 santok)Datuk abang johari haji abang openg tentang pejalanan pilihanraya sarawak kali ni....
beliau memperakui budaya poilitik kasar yang di bawa oleh parti lawan amat tidak bersesuaian dengan cara orang sarawak.beliau juga ade memberi contoh dimana,mana datangnya orang india untuk merayu undi di bandar sarawak sedangkan masyrakat india tak banyak di sarawak,beliau juga menyatakan budaya politik jalanan yang dibawa parti lawan banyak menyusahkan aktiviti harian rakyat sarawak seperti kesesakkan lalu lintas.kurangnya sopan peraih undi parti lawan juga dipertikai oleh beliau dimana peraih peraih ni datang dari rumah ke rumah tanpa memperkenalkan diri dahulu dan terus menyampaikan dakyah politik semata tanpa menghiraukan keselesaan penduduk.beliau juga memperakui teras kejayaan negeri sarawak di bawah kerajaan BN adalah kerana pembangunan berterusan dan mementingkan kepe…

Harimau Malaya - Kompilasi Gol di AFF SUZUKI CUP 2010.

Image

Harimau Malaya - Saatnya Penalti ( The Hoolibuns).wmv

Image

WINGS - Opera Hidup

Image
lakonan hidup

Maharaja Lawak - Minggu 1 - Nabil

Image
gila tak tahan aku tengok

HAHAHAHHAHAHHAHA GILA BODOH ORANG TUA TU....

dah lama jugak aku tak baca malaysia instinct...so tadi aku teragak nak baca kejap apa yang aku baca perghhhhh ada satu mangkuk yang disiarkan oleh penulis sebagai kaki lancap...hahahaha.tiap kali aku baca malaysia instinct aku mesti baca tulisan SATU HALA,,hari ni dia cakap hishamuddin rais sebagai seorang yg suka melancap..aku mmg setuju dgn satu hala...sebabnya tak perlu pencacai anwar tu nak cakap
Bila aku mendengar kata-kata Le Petit Tambi tentang adegan ranjang ini, air liur aku meleleh. Aku ternanti-nanti adegan ranjang ini. Malah aku telah bersedia dengan sarung tangan, jika kejantanan aku terganggu. Jika terganggu, aku tahu apa yang wajib aku lakukan.
nampak sangat kau ni tak bermoral seperti orang yang kau agung-agungkan tu...ape kes nak cakap camtu umur dah tua nak buat pernagai cam orang muda..kalau nak berjuang dalam arena ni berjuang la dengan gunakan ilmu bukan emosi...satu je la aku nak cakap pada hishamuddin rais....lu mmg bongok la,,,dah mmg sah tu video dia...hahahah…

di mana kebenaranya

segala semua didunia ini hanya sementara sahaja
hanya yang kekal yang maha ESA
tiada apa perlu diselindung lagi
segala nista telah terbukti
segala tomah disanggahi
apa perlu menyembunyi diri
apa perlu di sekonkongi
nanti merana diri
undur la diri selagi masa masih menanti
jangan mencari rugi disiang hari
gelap gelita terus mengelapi
insafi lah diri...


salam persaudaraan
aradoq x

seketika di pulau pinang

Image
sekitar penerimaan penduduk pulau pinang ketika menyambut kedatangan dato seri Najib...