Friday, April 17, 2020

ASSALAMUALAIKUM KALIAN


TAKE IT AWAY

adakah aku baru sedar apa yang terjadi pada dunia sekarang ni bukan kebetulan sebenarnya...ianya terjadi adalah ketentuaNYA....hendak atau tak hendak kita sebagai hamba kepada yang MAHA KEKAL kene terima apa yang berlaku ni...bukan aku menulis ni nak menyalahkan takdir yang telah tertulis tapi aku baru sedar yang aku bukan hidup berseorangan di muka bumi ni...keliling aku lihat semuanya memikirkan cara mengatasi tapi mereka juga lupa yang bumi ini ada penciptanya...bagaimana nak mendapatkan kepastian dari soalan yang diberikan tu yang perlu difikirkan bukan nak menyalahkan sesama sendiri ...aku terasa sangat kerdil apabila aku ketahui semua persoalan yang diberikan ada jawapan di setiap inci bumi yang dicipta MAHA KEKAL....nikmat mana lagi manusia mahu dustakan...

BRING IT ON

ada satu kisah dimana ada satu orang manusia yang berusia menyatakan dia mendapatkan rawatan dihosptal dan dia mendapat rawatan alat bantuan pernafasan hanya satu hari sahaja dia dia dicaj sehingga ratusan ringgit ,dia terfikir jika hanya menggunakan alat bantuan  hanya sehari tu dia dkenakan caj ratusan ringgit...bagaimana pula yang dia menyedut oksigen dengan hidung msuk melalui saluran pernafasan sehingga paru paru dan dikeluarkan semula menjadi karbon monosikda secara semula jadi dari kecil sehingga sekarang tanpa dikenakan sebarang bayarn pun....ini adalah contoh pesoalan yang diberikan MAHA BERKUASA pada kita makhluk ciptaan NYA ...berkuasa pada setiap dan sesuatu tanpa ada yang tertinggal pun...
aku tiada niat nak menjadi ustaz atau mufti untuk mengulas panjang perkara ni...tapi aku sedar aku hanya manusia yang tak punya apa apa  pun ..tak perlu pun aku nak berbangga dengan diri aku sendiri pun.....



salam persaudaraan 
ARADOQX

No comments:

Post a Comment

QUO

  D alam situasi sekarang ni banyak yang perkara yang berlaku,terutamanya isu politik.ya bag semua yang pham tentang ini pasti akan merungka...